آیا قانون ۱۱۰ سکه مهریه را می‌دانید چیست؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,248
امتیازها
113
مدال ها
16
قانون ۱۱۰ سکه مهریه چیست؟ آیا با قانون ۱۱۰ سکه آشنا هستید؟ آیا قانون ۱۱۰ سکه برای مهریه صحت دارد؟ آیا دادگاه فقط ۱۱۰ سکه رو قبول می‌کند؟

قانون ۱۱۰ سکه مهریه چیست؟
✅در فرضی که اعسار زوج پذیرفته نشود بر طبق ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ صرفاً تا ۱۱۰ سکه بهار آزادی یا معادل آن در خصوص مهریه، وجه نقد،امکان جلب زوج وجود دارد و با پرداخت این مبلغ خواه نقدی یا اقساط ،زوج آزاد خواهد شد. نسبت به الباقی مهریه امکان جلب وجود ندارد ولی اگر اموالی از زوج به دست آید حتی در آینده،قابل توقیف می باشد.
ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده:«هر گاه مهریه در زمان وقوع عقد تا یکصد و ده سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن باشد، وصول آن مشمول مقررات ماده (۲) قانون اجرای محکومیت های مالی است.
چنانچه مهریه بیشتر از این میزان باشد در خصوص مازاد،فقط ملائت زوج ملاک پرداخت است.رعایت مقررات مربوط به محاسبه مهریه به نرخ روز کماکان الزامی است.»

🛑نکته:
در صورتی که مردی دادخواست طلاق به طرفیت همسرش به دادگاه تقدیم کند و در صورت قطعی شدن حکم طلاق به تجویز ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده بخواهد دادخواست اعسار از پرداخت دفعی مهریه بدهد اگر حکم بر معسر نبودن وی و یا همان نپذیرفتن اعسار صادر شود تا پرداخت کامل مهریه حتی اگر بیشتر از ۱۱۰ سکه باشد نمی تواند حکم صادر شده را ثبت و اجرا نماید و همسرش را طلاق دهد.

🛑نکته:
اگر مردی از بابت مهریه چه از دادگاه چه از طریق اجرای ثبت،ممنوع الخروج شده باشد پس از اثبات اعسار او می توان ممنوع الخروجی را رفع کرد.( ماده ۲۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی)
 
آخرین ویرایش:
بالا