آیا زیاد نشستن باعث فشارخون می‌شود؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
اگر در طول روز زیاد می‌نشینید، این مطلب برای شماست تا یکی از آثار مخرب زیاد نشستن بر سلامت شما را بررسی کند.


● تاثیر زیاد نشستن بر فشارخون


گروهی از متخصصان علوم پزشکی در استرالیا تاکید می‌کنند که ورزش صبحگاهی به همراه پیاده‌روی‌های کوتاه و مختصر در طول روز در کاهش و کنترل فشار خون نقش تاثیرگذار است. درواقع برای کاهش فشار خون علاوه بر مصرف داروهای شیمیایی فقط با یک فعالیت ورزشی ساده می‌توانید خطر بالا رفتن فشار خون را کاهش دهید.

گروهی از متخصصان استرالیایی در یک مطالعه تازه دریافته‎اند که ۳۰ دقیقه ورزش صبحگاهی همراه پیاده‌روی‌ های کوتاه در طول روز در کنترل فشار خون موثر است. متخصصان در این بررسی متوجه شدند راه رفتن ‌و پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای که صرفا وسیله‌ای برای جلوگیری از نشستن‌های طولانی‌مدت هستند، برای افراد میانسال و به‌ویژه زنان چاق یا مبتلا به اضافه‌وزن بسیار فایده دارد.


میشل ویلر از متخصصان ارشد این پروژه تحقیقاتی بیان کرد: نشستن‌های طولانی در جوامع مدرن امر رایجی است و نوع زندگی و شغل افراد آن‌ها را به نشستن بیشتر تشویق می‌کند. مطالعات اخیر حاکی است که نشستن‌های طولانی مدت در طول روز باعث افزایش فشار خون می‌گردد. این رفتار علاوه بر فشارخون، در بروز بیماری‌های قلبی عروقی نیز نقش مهمی دارد.

در این پژوهش متخصصان ۶۷ مرد و زن ۶۰ تا ۷۴ ساله را که دچار اضافه‌ وزن بودند، مورد بررسی قرار دادند. همچنین از هر ۱۰ نفر چهار شرکت‌کننده به عارضه فشار خون بالا مبتلا بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت هشت ساعت تحرک نداشتند. دسته دوم یک ساعت نشستند، سپس ۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کردند و دوباره شش ساعت و نیم دیگر را بدون فعالیت سپری کردند. گروه سوم مدت یک ساعت فعالیت نشسته داشتند، ۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کردند و دوباره در وضعیت نشسته فعالیت خود را ادامه دادند. آن‌ها همچنین در طول روز پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای را در برنامه خود را انجام دادند.

به گزارش ژاپن تودی، متخصصان در پایان مطالعه مشاهده کردند ورزش کردن ( پیاده‌روی‌های کوتاه ۳ دقیقه‌ای ) باعث کاهش یک میلی‌متر جیوه فشارخون می‌شود. با این حال بیشترین کاهش فشارخون در افراد گروه سوم مشاهده شد.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
103
اعتصامی
اعتصامی
جان و جهانم
  • بسته
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
76
جان و جهانم
جان و جهانم
اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
152
اعتصامی
اعتصامی
بالا