آیا دستکاری و هک گوشی همسر غیر قانونیه؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 235
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
آیا دستکاری در رایانه همسران غیرقانونی است؟


🔽این یکی از رایج ترین موارد جاسوسی است که بین زوجین رخ می دهد. یکی از همسران به دیگری خیانت می کند و برای تأیید به دنبال ایمیل یا پیام متنی آنها است. بر اساس قانون دستکاری، دسترسی به داده های خصوصی شخص دیگر از جمله همسر، غیرقانونی است. تلفن های همراه نیز تحت قانون دستکاری “رایانه” محسوب می شوند. دسترسی به اطلاعات آنها بدون رضایت غیرقانونی و غیر اخلاقی است.

🔖آیا شخصی می تواند به طور قانونی اقدام به هک گوشی همسر خود کند؟

🔻جاسوسی و ردیابی الکترونیکی غیر مجاز غیرقانونی است و می تواند مجازات های کیفری و مدنی را در پی داشته باشد. وقتی رفتار مربوط به همسر شخص است، استثناء خاصی وجود ندارد. استفاده از دوربین های مخفی، دستگاه های ردیابی، نرم افزارهای جاسوسی و دستگاه های شنود می تواند عواقب جدی یا حتی جنایی را در پی داشته باشد. و استفاده کردن از آن در دادگاه ممکن است تبعات و مجازات در پی داشته باشد.

🔻همسرانی که برای اثبات دروغ، خیانت و غیره اقدام به هک می کنند باید از مجازات هک گوشی همسر اطلاعات داشته باشند و بدانند که ممکن است این عمل در دادگاه برای آنها تبعات قانونی در پی داشته باشد. لازم به ذکر است فرد در صورتی قادر به هک گوشی همسر خود و دسترسی به شبکه های اجتماعی، بدون داشتن مجازت است که از قبل با مراجع قانونی هماهنگ بوده باشد و آنها اجازه این کار را به او داده باشند.

🔖چه نوع از هک گوشی همسر غیرقانونی است؟

🔻ضبط مکالمه شخص دیگری بدون رضایت وی خلاف قانون است. ردیابی شخص دیگر با دستگاه GPS نیز غیرقانونی است مگر اینکه رضایت وجود داشته باشد. رضایت شخص از ضبط شدن ممکن است ضبط را در دادگاه مجاز کند. به طور کلی استفاده از وب کم یا دوربین های دیگر در شرایطی که هدف از آن محرمانه است، غیرقانونی است.نرم افزارهای جاسوسی که به طور مخفیانه بر روی رایانه یا تلفن همراه شخص دیگری نصب شده است غیرقانونی است.

🔻نرم افزارهای جاسوسی می توانند با مشاهده ایمیل ها، تقویم ها و غیره تعقیب و گریز را به طرز شگفت آوری آسان کنند. جاسوس افزارها را می توان با دسترسی فیزیکی به رایانه یا از راه دور با استفاده از ایمیل های پیچیده، کارت پستال الکترونیکی، پیوندهای وب سایت نصب کرد.

🔖مجازات هک گوشی همسر

🔻بر مبنای آنچه که در ماده 1 قوانین جرم های رایانه ایی ذکر شده است هر فرد یا افرادی که قصد دسترسی غیر مجاز به داده ها و اطلاعات شخصی، مخابراتی و رایانه ایی که با اصول امنیتی محافظت شده است را داشته باشد، به حبس مدت زمان 91 روز تا یکسال یا پرداخت جریمه نقدی 5 میلیون تا 20 میلیون یا در صورت تشخیص قاضی به هر دو نوع مجازات حبس و جریمه نقدی محکوم خواهد شد. در همین راستا قانون گذاران هک کردن و سرکشی به گوشی های همراه و دسترسی به اطلاعات آن را در صورت نارضایتی صاحب اطلاعات جرم حساب کرده، و برای آن حکم صادر خواهد شد.



- کانال تلگرامی حقوقی عدالت
 
بالا