آیا برای بچه هایتان برنامه ای درست کرده اید؟

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
آیا شما بچه ها از روال خاصی پیروی می کنید؟ ایجاد یک برنامه روتین برای بچه ها برای کمک به آنها در ایجاد احساس مسئولیت، صداقت و وقت شناسی نیاز است. نگاهی گذرا به چند نکته برای ایجاد یک روال برای فرزندان خود بیندازید.

آموزش نظم و انضباط مناسب به فرزندانتان گامی به سوی تربیت صحیح است. این به فرزندان شما کمک می کند تا در محیط اطراف خود احساس امنیت کنند. فعالیت هایی که بچه ها انجام می دهند با ساعت و دقیقه هدایت نمی شوند. بچه های مهم زمان را نمی فهمند. هر کاری که انجام می دهد با حوادث یکی پس از دیگری هدایت می شود.
بچه ها زمانی احساس امنیت می کنند که به خوبی با چیزهایی که می دانند اتفاق می افتد می کنند. به عبارت دقیق تر، وقتی همه چیز قابل پیش بینی باشد، احساس امنیت می کند. آنها را راحت می خوابم که بعد از شام وقت است یا بعد از مطالعه زمان بازی است. بنابراین بسیار مهم است که یک برنامه روتین برای فرزندان خود را حفظ کنید. اگر هنوز یک روال را ایجاد کرده اید، آن را شروع کنید. در اینجا چند مرحله آورده شده است که چگونه با کار معمول شروع کنید. یه نگاهی به اینا بنداز

در زمان سختگیر باشید
بچه‌ها مفهوم زمان را نمی‌فهمند، بنابراین هر زمانی که دیر می‌آیند باید از آنها خواسته شود. ناله کردن در مورد چیزهایی که باعث کاهش غیرضروری می شود، طبیعت طبیعی کودکان است. پس هر زمانی که بچه هایتان را دیدید بیکار نشسته اند و وقت خود را بدون تمام غذای خود سر میز شام تلف می کنند، به آنها یادآوری کنید که دیر شده است و باید عجله کنند.
والدین باید در مورد زمان سختگیرانه عمل کنند و هر زمانی را که برای هر فعالیتی در برنامه تعیین می کنند، سعی کنید آن زمان را حفظ کنید مگر اینکه شرایط شرایط پیش بیاید. وقتی بچه‌هایتان می‌بینند که شما خیلی وقت‌شناس هستید، زمان در زندگی یک فرد را به راحتی درک می‌کنید.
یک روتین را با هم ترسیم کنید
برای اینکه فرزندانتان را در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، یک برنامه روتین با هم ترسیم کنید. از هر اثر عکس و تصاویر هر اثر را به شکلی جالب به تصویر بکشید. این کار باعث می شود که کودک شما با هر کار را شناسایی کند و بداند که بعد از چه کاری چه کار می آید. آسان است که بچه ها را با کشیدن تصاویر درک کنند. عکس‌ها راحت‌تر از گفتن شفاهی به بچه‌ها توجه بچه‌ها را به خود جلب می‌کنند.
استقبال پذیری
گاهی اوقات انعطاف پذیری را در روال خود بیاورید. اگرچه انجام همین کارها برای تبدیل شدن به تمرین برای بچه ها در مورد رویدادهایی که پشت سر هم می آیند بسیار مهم است، اما برای جلوگیری از کسل کننده شدن روال، برخی از فعالیت ها ممکن است گاهی تغییر کنند. اما اگر فرزندتان در مورد تغییر سؤال می کند، با دلیل به آنها پاسخ دهید. آنها باید در مورد تمام سؤالات خود پاک شوند. مهمتر از همه از سختگیری در قوانین اجتناب کنید. اما با وجود این همه انعطاف، فرزندان شما باید ارزش زمان را بدانند.
زمان رزرو برای خانواده
برنامه ریزی یک زمان مناسب برای خانواده ای که انتظار می رود همه اعضای خانواده در کنار هم باشند، ایده خوبی برای شروع با یک روتین است. اجباری نیست، یک دوره زمانی طولانی باشد که ممکن است امکان پذیر نباشد، زیرا همه کار خود را انجام می دهند، اما یک دقیقه یک دقیقه باید با هم تقسیم شود.
ممکن است وقت شام یا ناهار باشد، اما در این مدت همه باید کنار هم باشند و باید زمان با کیفیت را صرف بحث در مورد روتین روز بعد خود کنند. بچه ها می دانم که این زمان خاص برای خانواده در نظر گرفته شده است. همچنین چیزهایی مانند کمک به مادرانشان برای حمل مواد غذایی روی میز یا کمک در شستن ظرف ها بعد از شام یاد خواهند گرفت.

فعالیت های قبل از خواب
کودکان خود را هر روز در برخی از فعالیت های قبل از خواب شرکت دهید. ممکن است خواندن داستان ها یا بحث در مورد فعالیت هایی باشد که فرزندان شما در طول روز انجام می دهند. بچه ها در زمان خواب به بهترین شکل صحبت می کنند، بنابراین بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با شماست.
با خودتان و همچنین با فرزندانتان صادق باشید. فرزندان شما باید بدانند که وقت شناسی یک فضیلت بزرگ است و همه باید آن را رعایت کنند.
چگونه یک روال برای کودکان ایجاد کنیم؟ چرا باید یک روال برای بچه ها ایجاد کرد؟ مزایای ایجاد یک روال برای کودکان چیست؟
 
بالا