آرایش کردن کودک چه آسیب‌های روحی و روانی را به او وارد می‌کند؟

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
Dont makeup dauther


در اثر آرایش کودک آسیب‌های روانی متعددی به اذعان اکثر کارشناسان بر کودکان وارد می‌‌شود.
یکی از عواقب این کار برای کودکان این است که با آرایش کردن کودک و تلقین به زیبایی بیشتر او با آرایش درواقع این نکته را به او یادآوری کرده‌ایم که تو زیبا نیستی و با این کار اعتماد به نفس کودک را زیر سئوال برده‌ایم. این که زیبایی طبیعی و خدادادی کودک را نبینیم و به زیبایی مصنوعی کودک ذوق نشان دهیم باعث می‌شود طفل معصوم، به شناخت غلطی از زیبایی برسد و فقط زیبایی را در ظاهر و آن هم به صورت مصنوعی ببینند. پس ناخواسته با چنین رفتاری کودکانی ظاهربین نیز، تربیت کرده‌ایم. بزرگسالان هنگام مواجهه با آرایش کودک، با تشویق او با عباراتی مانند «عزیزم چقدر زیبا شدی» این اشتباه را تأیید می‌کنند و از عوارض آن غافل هستند.
برخی روانشناسان بر این باورند که کودکانی که به واسطه آرایش، اعتماد به نفس‌شان ضعیف می‌شود در بزرگسالی احتمال بیشتری دارد که به سمت عمل‌های زیبایی اغراق‌آمیز، جذب شوند.


✳️بگذارید کودک کودکی کند و این حق بزرگ را از او دریغ نکنید

اگر هر فعلی که مناسب سن و سال کودک نباشد را برای کودک انجام دهیم یا خود او اقدام به این کار کند و به طریق درست مانع او نشویم در واقع به او آسیب زده‌ایم. این جاست که آرایش کردن آسیب بعدی را به کودک وارد می‌کند. دورماندن کودک از تجربیات مفید دوران کودکی؛ چرا که با این کار، کودک وارد دنیای بزرگسالی که تناسبی با سن و روحیه او ندارد می‌شود. کودک باید کودکی کند و از دنیای کودکی خود لذت ببرد.
در همین راستا از دیگر عوارض آرایش کودکان می‌توان به بلوغ زودرس اشاره کرد. معضلی که امروزه بسیاری از والدین با آن درگیر هستند. وقتی دختربچه‌ای از دنیای کودکی خود فاصله می‌گیرد و زودهنگام وارد دنیای رنگارنگ مصنوعی بزرگسالی می‌شود، در آینده در اثر بلوغ زودرس رنج‌های زیادی به همراه خواهد داشت.
در پایان باید به این مورد اشاره شود که بنا به دلایل ذکر شده و به خاطر حفظ سلامت جسم و روح کودک دلبند خود هیچ گاه دست به آرایش کردن او نزنید و اگر کودک شما به آرایش علاقمند است حتما برای اجتناب از این کار از یک مشاوره کمک بگیرید تا راهی برای تربیت یک فرزند سالم مقابل شما باشد.
 
بالا