کباب تابه ای خوشمزه با سیخ فلزی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
بهتر است برای تهیه کباب تابه‌ای از ترکیب گوشت گوساله با کمی قلوه‌گاه استفاده کنید تا چربی مناسبی داشته باشد و علاوه بر خوشمزه‌تر شدن به منسجم شدن آن نیز کمک کند.

33 1 768x440



کباب تابه ای با سیخ فلزی یکی از روش‌های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه کباب است که می‌توانید داخل تابه رژیمی یا حتی انواع سرخ‌کن و هواپز آن را درست کنید. سرو کردن کباب تابه‌ای با یک سیخ کار بسیار راحتی است و دیگر نباید نگران خرد شدن کباب باشید. اگر همه نکات را رعایت کنید اصلا کباب شما وا نمی‌رود.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی

_ گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
_ پیاز بزرگ ۱ عدد
_ جعفری ساطوری شده ۱ قاشق غذاخوری
_ زعفران دم کرده به مقدار لازم
_ روغن و کره به مقدار لازم
_ گوجه ۲ عدد
_ نمک، فلفل سیاه، سماق و پاپریکا به مقدار لازم


طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی

مرحله اول

ابتدا گوشت چرخ کرده را از فریزر خارج کنید تا یخ آن کاملا باز شود یا می‌توانید از گزینه یخ‌زادیی سولاردم یا مایکروفر استفاده کنید و آب اضافه گوشت را با دست بگیرید. جعفری را تمیز و ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت، ادویه‌ها، جعفری و کمی زعفران داخل یک کاسه بریزید. حالا باید مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود. می‌توانید از غذاساز استفاده کنید و همه مواد را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه باید دست‌های خود را کمی مرطوب کنید. کمی از مواد بردارید و روی سیخ‌های فلزی بزنید و با دست به آن حالت دهید. روی بشقاب یا سینی بگذارید و به همین ترتیب همه مواد را به سیخ بزنید. سینی را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا مواد خوب منسجم شود.

مرحله چهارم

داخل تابه مخلوط کره و روغن را بریزید و وقتی داغ شد سیخ‌ها را داخل تابه بگذارید و صبر کنید تا ابتدا با حرارت کم مغزپخت شود و آب بیندازد. بعد با کمک یک انبر سیخ‌ها را به آرامی برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در انتها گوجه‌ها را حلقه حلقه و داخل تابه سرخ کنید. کباب تابه ای با سیخ فلزی را کنار ترشی لبو، یک ترشی خوشمزه زمستانی + ویدیو نوش جان کنید.


□ نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی

به دلخواه می‌توانید سیب زمینی را سرخ کرده و در کنار پلو سرو کنید.

اگر مواد منسجم نبود می‌توانید کمی آرد نخودچی یا سوخاری بیفزایید.

می‌توانید از کباب‌زن‌های پلاستیکی استفاده کنید.
 
بالا