ویتامین e و خواص عجیب و باورنکردنی بر سلامتی و پوست🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 58
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
آیا با خواص ویتامین e برای سلامتی و پوست آشنایی دارید؟ ویتامین ای یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای سلامتی، مخصوصا پوست بسیار مورد اهمیت است، این ویتامین در روغن سویا و زیتون، آجیل و تخم مرغ یافت میشه و برای مشکلات پوستی مانند اگزما بسیار عالی می باشد و بیماران دیابتی، قلبی و سرطانی مصرف آن را باید جدی بگیرند همچنین در ادامه مطلب پاسخ سوالاتی مانند : ویتامین e را کی بخوریم؟ آیا ویتامین e برای درمان جوش موثر است؟ چطور از ویتامین e برای پوست صورت استفاده کنیم و دیگر سوالاتی که باید جواب آن ها را بدانید و نکات مهم مصرف این ویتامین به همراه مضررات آن را خواهیم گفت پس همراه ما باشید.


ویتامین e گروهی از ترکیب محلول در چربی است که شامل چهار توکوفرول و چهار توکوترینول می‌باشد. ویتامین e اغلب نادر است و به طور غیر معمول به دلیل مشکل اساسی در هضم چربی می تواند باعث مشکلات عصبی شود. ویتامین e یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد که می‌تواند سلول‌های بدن شما را در برابر آسیب ها محافظت کند .
این ماده مغذی در بسیاری از غذاها وجود دارد و همچنین به عنوان مکمل غذایی در دسترس است. ویتامین e یک محلول در چربی است. این بدان معنی است که بدن شما آن را ذخیره کرده و در صورت لزوم از آن استفاده می کند. ویتامین e نخست در سال ۱۹۲۲ توسط evan و bishop کشف شد.
ویتامین e در غذاهایی مانند آجیل سبزیجات برگ دار و دانه ها وجود دارد و سلول‌های بدن ما را در برابر مولکول های آزاد که می‌توانند به بدن ما آسیب برسانند محافظت می کند و همچنین برای تقویت ایمنی بدن و پوست بسیار مفید است.

خوراکی های دارای ویتامین e
خوراکی های دارای ویتامین e
بهترین منابع ویتامین e
روغن های گیاهی مانند ذرت ، سویا آفتابگردون و روغن زیتون
آجیل و دانه ها
گندم غلات و محصولات غلات سبزیجات مانند اسفناج
تخم مرغ
من روزانه چقدر ویتامین e نیاز دارم؟ شاید براتون سوال باشه که روزانه چه مقداری ویتامین e باید مصرف کنم به طوری که عوارض جانبی نداشته باشه؟ در این مقاله توضیحاتی در خصوص خواص، مضرات، زمان و نحوه مصرف ویتامین e را در اختیارتون قرار میدیم .

مقدار لازم ویتامین e
زنانمردانسن
۴ میلی گرم۴ میلی گرم۰_۶ ماهه
۵۵۷_۱۲ماهه
۶۶۱_۳سال
۷۷۴_۸سال
۱۱۱۱۹_۱۳سال
۱۵۱۵۱۴و بیشتر


سازمان غذا و داروی ایالت متحده تولیدکنندگان را ملزم به استفاده از این برچسب های جدید در ژانویه ۲۰۲۰ کرده است. هر ویتامین e مورد نیاز بدن شما بلافاصله برای استفاده در آینده ذخیره می شود. بنابراین شما باید تمام ویتامین e مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود تامین کنید.

خواص ویتامین ای بر سلامتی بدن
همانطور که گفته شده نقش ویتامین ای در بدن محافظت در مقابل تخریب های سلولی است که در ادامه به بررسی خواص ویتامین e که اثبات شده خواهیم پرداخت مانند: کمک به جلوگیری از بیماری آلزایمر، کاهش احتمال سکته قلبی در بیماران مبتلا به دیابت کم به درمان آب مروارید، کاهش روند پیر شدن سلولها و.. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

افزایش عمر سلول با ویتامین ای
احتمالاً براتون پیش اومده هنگامی که سوار دوچرخه یا ماشین بوده باشین و گوشیتون زنگ بزنه ،وقتی سلول ها در معرض مولکول هایی به نام رادیکال آزاد قرار می گیرند روند اکسیداسیون و پیری تسریع شده در بدن شما اتفاق می افتد. این رادیکال‌ها سلول‌های سالم را ضعیف و تجزیه می کنند و حتی ممکن است تاثیر بسزایی در بیماری‌های قلبی و سرطان نیز داشته باشند .اما شما می توانین با مصرف ویتامین e که یک آنتی اکسیدان قوی است آسیب‌های این رادیکال آزاد را کاهش بدهید و روند پیری سلول های بدن تان را کندتر کنید.

خواص ویتامین e برای سلامتی و پوست
خواص ویتامین e برای سلامتی و پوست
ویتامین e و کاهش ابتلا به کرونر قلب
مطالعات وتیرو نشان می دهد که ویتامین e از اکسیداسیون کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم جلوگیری می کند.

ویتامین e همچنین ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند که می‌تواند منجر به حمله قلبی شود. چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ویتامین e خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد مطالعات بر روی تقریباً ۹۰ هزار پرستار نشان داد که افرادی که بالاترین میزان دریافت ویتامین e را دارند میزان ابتلا به بیماری قلبی ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر است.

خواص ویتامین e در کاهش خطر سرطان
مواد مغذی آنتی اکسیدانی مانند ویتامین e از ترکیبات سلولی در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند که در صورت عدم کنترل آن می‌تواند به توسعه سرطان کمک کند. همچنین ویتامین e می‌تواند مانع از تشکیل نیتروزامین های سرطان زا در معده از نیتریت های موجود در مواد غذایی شود و با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان محافظت کند.

“جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده روی مردانی که از آلفا توکوفرول بیشتری استفاده کردند، ۵۳ درصد خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها کاهش پیدا کرده. همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف این ویتامین در دوران بارداری، خطر ابتلای نوزاد به بیماری آسم را کاهش می‌دهد. در این تحقیق مادران بارداری که کمترین میزان دریافت ویتامین ای را داشتند، نوزادان‌شان پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به آسم قرار گرفتند.”

پیشگیری از اختلالات چشم با ویتامین ای
شایع‌ترین دلایل اختلالات چشم در افراد مسن می‌توان به آب مروارید و تخریب ماکولای وابسته به سن(AMD) اشاره کرد.

اصولاً علت آنها ناشناخته هستند اما تجمعات استرس اکسیداتیو در این امر نقش دارند که می توان از مواد مغذی با عملکرد آنتی اکسیدانی ویتامین e برای پیشگیری یا درمان این بیماری ها استفاده کرد.

ویتامین e آنتی اکسیدان قوی برای پوست های خشک
از فواید ویتامین e که بسیار معجزه کننده است درمان خشکی پوست می باشد، ویتامین e با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند باعث کاهش آسیب UV در پوست شود . ویتامین e که به صورت موضعی استفاده می‌شود و پوست شما را از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می کند.

ویتامین e پوست شما را سفت نگه می‌دارد و مانع از چروکی، پیری یا شل شدن آن می‌شود و همچنین با استفاده از روغن ویتامین e می توان به بهبود هرچه سریعتر آفتاب سوختگی نیز کمک کرد.

معجزه ویتامین e بر موی سر:
علاوه برسلامت پوست ویتامین e بر پوست سر نیز ضروری است که باعث افزایش کیفیت مو می‌شود.

این ویتامین از پوست سر پشتیبانی کرده است و با کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ لایه محافظ لیپید پایه محکمی برای رشد موهای شما می شود.

چگونه میتونم از روغن ویتامین e برای موهام استفاده کنم؟
شما میتونید در یک دیگ بخار ۲ قاشق غذاخوری موم و ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ذوب کنید بعد از اینکه از حرارت برداشته شد ۱۰ الی ۱۲ قطره روغن ویتامین e به آن اضافه کنید و بر روی پوست سر خود بزنید همچنین باعث بهبود موخوره و درخشان شدن مو میشود.

آیا ویتامین e برای درمان جوش موثر است؟
بله از خواص ویتامین e می‌تواند به کاهش التهاب اشاره کرد. آنتی اکسیدان هایی که در ویتامین e وجود دارد می‌تواند از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های ناشی محافظت کند. ترکیب ویتامین c و ویتامین e می‌تواند نتایج موثری برای درمان جای زخم آکنه و جوش داشته باشد.

آیا میتوان کپسول های ویتامین ای را بر روی صورت خود بمالید؟
این کپسول ها به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارند می‌توان از آنها به عنوان کرم های شبانه استفاده کرد. یک قطره از کرم معمولی به اضافه چند قطره روغن ویتامین e می تواند مانند یک سرم عمل کند و رطوبت کافی در طول شب به صورت شما برساند.

درمان قطعی خارش و اگزما
از فواید ویتامین e که بسیار کاربرد دارد کمک به اگزما پوستی است، ویتامین e خشکی، خارش و اگزما را می‌تواند تا حدی کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد که مکمل های خوراکی ویتامین e برای درمان اگزما بسیار قابل توجه است، اگرچه روغن ویتامین e به خوبی در درمان آن مطالعه نشده است ولی می تواند اثر مرطوب کننده بر پوست داشته باشد.

درمان زخم با ویتامین E
درمان زخم با ویتامین E
خواص ویتامین e بر چروک پوست
روغن ویتامین E ممکن است به بهبود خطوط و چین و چروک های صورت کمک کند و باعث تقویت آنتی اکسیدان هایی شود که از شما در برابر آسیب های خورشیدی محافظت می کند و باعث رشد سالم سلول های جدید پوستی تان می شود.هنگامی که این ویتامین هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالیدنی مورد استفاده قرار گیرد، آنتی اکسیدان های تقویت شده به مبارزه با رادیکال های آزاد و پیری پوست، از جمله چین و چروک ها و نقاط تیره پوستان خواهند پرداخت. بسیاری از روغن های ضد پیری مانند روغن جوجوبا به طور طبیعی حاوی ویتامین E هستند. روغن ویتامین E می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند و بنابراین علائم پیری را کمتر نمایان می سازد.

آیا از زردی ناخن های خود رنج میبرید؟
ویتامین e یکی از بهترین روش درمان برای سلامت ناخن است مکمل ویتامین e می‌تواند از سندروم ناخن زرد که باعث لایه برداری, ترک و زردی ناخن می‌شود جلوگیری کند.

همچنین می‌تواند با جلوگیری از ترک کوتیکول ها , خشکی پوست در اطراف ناخن را بهبود ببخشد و اگر مصرف این ویتامین ادامه دار باشد تضمین سالم بودن ناخن ها را به شما می دهد.

رابطه آلزایمر و ویتامین e:
به دلیل خواص ضد التهابی ویتامین e محافظت قابل توجهی در برابر بیماری آلزایمر می‌شود.این اثرات عملکرد های حرکتی و همچنین اثرات کاهش حافظه را کمتر میکند و مصرف همزمان آن با ویتامین c خطر ابتلا به زوال را به طور باورنکردنی کاهش می‌دهد.

” محققان در دانشگاه پزشکی شیکاگو طبق بررسی های انجام شده روی ۶۰۰۰ نفر متوجه شدند کسانی که دچار مشکلات فراموشی نمیشوند در عادت غذایی خود از موادی سرشار از ویتامین e استفاده میکنند.”

خواص ویتامین e و محافظت اضافی
ویتامین e به افرادی که از عوامل خطرزا مانند سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش در برابر نور خورشید در محیط زیست کمک کند و باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده میشود. مصرف بیش از اندازه ویتامین e در رژیم های غذایی امری دشوار است بنابراین دریافت ویتامین e باید از طریق غذا باشد که نه خطرناک است و نه مضر.

فواید ویتامین e در کاهش ترک و خشکی لب

شما می توانید از روغن ویتامین e بر روی لب های خود قرار داده تا خشکی و ترک آن را از بین ببرید. این کار را روزانه انجام دهید تا به مرور زمان مشکل برای همیشه حل شود.

ویتامین e برای کاهش وزن
ویتامین e برای کاهش وزن
چالش کاهش وزن با ویتامین e:
از دیگر خواص ویتامین e تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری است، کاهش وزن یعنی کالری در مقابل کالری خارج شده یا به عبارت دیگر برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به میزان کالری استفاده کنید. اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویتامین e باعث کاهش یا افزایش وزن می شود.

چون افراد چاق در جذب ویتامین e با مشکلاتی روبرو هستند بدان معنی نیست که ویتامین e مکملی برای کاهش وزن است در مقاله‌ای که از سایت examine.com آمده است که ویتامین e برای سلامتی شما مفید است اما شما را در کاهش یا افزایش وزن کمک نمی کند و به جای آن می‌توان از ویتامین‌های A,B,D استفاده کرد.

هشدار برای زنان باردار
مکمل ویتامین e ممکن است در اوایل بارداری مضر باشد مطالعات نشان می دهد زنانی که در ۸ هفته اول بارداری از این مکمل ها استفاده کرده‌اند ۱.۷ تا ۹ برابر نقص مادرزادی قلب داشتند و هم‌چنین خطر افزایش درد شکمی و پارگی غشای جنین قبل از لکه بینی را افزایش میدهد.

بهترین زمان مصرف ویتامین e
بهترین زمان مناسب برای مصرف ویتامین e وعده عصرانه است. ویتامین های محلول در چربی با استفاده از چربی ها در بدن ما حل می شوند سپس به جریان خون انتقال پیدا می‌کنند

وقتی بدن این محلولها را دریافت می‌کند در کبد ذخیره می شود این ویتامین ها باید به همراه وعده غذایی حاوی چربی و روغن های اشباع شده که برای جذب آن کمک می‌کند مصرف شود.

۸ نکته راجع به چگونگی مصرف و نگهداری قرص ویتامین e که نمی دانید:
این دارو را از طریق دهان با یک لیوان آب مصرف کنید و دستورالعمل‌های روی قرص را دنبال کنید
نباید بیش از حد معمول این ویتامین را استفاده کنید.
همچنین در رابطه با کودکان بهتر است با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید چه بسا مراقبت‌های ویژه ممکن است لازم باشد.
اگر احساس می کنید مقدار زیادی از این دارو را استفاده کرده‌اید بلافاصله با مرکز کنترل سم یا اورژانس تماس حاصل فرمایید.
این دارو فقط مختص شماست با دیگران به اشتراک نگذارید.
اگر فراموش کرده اید یک دوز مصرف کنید اگر تقریباً نوبت بعدی رسیده است فقط آن دوز را استفاده کنید دوز اضافی مصرف نکنید
این دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید
و در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود
فواید ویتامین e برای سلامتی بدن
عوارض کمبود ویتامین e بر بدن
کمبود ویتامین e معمولا نتیجه یک بیماری زمینه‌ای است. برخی از نوزادان نارس نیز سطح کمی از آنرا دارند.

علائم و نشانه های کمبود ویتامین e
در ادامه به شما ۵ از مهمترنی علائم کمبود این ویتامین در بدن را خواهیم گفت :

۱- ضعف عضلانی:
ویتامین e برای سیستم عصبی مرکزی ضروری است که جزو آنتی اکسیدان بدن محسوب می‌شود و کمبود آن باعث استرس اکسیداتیو و ضعف عضلانی نیز میشود.

۲- مشکلات راه رفتن:
کمبود ویتامین e باعث از بین رفتن سلولهای عصبی خاصی می‌شود که با آنها نورونهای پورکنژ گفته می‌شود که توانایی انتقال سیگنال را آسیب می‌زند.

۳- بی حس شدن:
این کمبود که باعث نوروپاتی محیطی می‌شود که ناشی از آسیب به رشته‌های عصبی است که باعث عدم انتقال صحیح سیگنال ها توسط اعصاب جلوگیری کرده و در نتیجه احساسات ایجاد می‌شود.

۴- وخامت بینایی:
کمبود ویتامین e گیرنده‌های نور در شبکیه ی چشم و سایر سلولها را ضعیف می‌کند که بعدها منجر به از دست دادن بینایی می شود.

۵ – مشکلات سیستم ایمنی بدن:
کمبود ویتامین e می‌تواند سلول‌های ایمنی را مهار کند مخصوصاً در افراد مسن

مصرف بیش از حد ویتامین e:
جالب است بدانید مصرف زیاد این ویتامین در مقایسه با سایر ویتامین‌های محلول در چربی، مشکلات کمتری برای بدن انسان ایجاد می‌کند، زیرا بدن انسان تا حدودی تحمل مقادیر زیاد ویتامین E را دارد. اما اگر مصرف این ویتامین، بیش از اندازه و به صورت مصنوعی (قرص و آمپول) باشد، باعث مسمومیت‌های ویتامینی می‌شود. از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه این ویتامین این است که بدن از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی استفاده نمی‌کند و کمبود این ویتامین‌ها در بدن به وجود می‌آید.

وجود ویتامین e در رژیم غذایی افراد لازم است اما با وجود منافعی که بالا ذکر شد مضراتی نیز دارد. مسمومیت با ویتامین e نادر است اما گاهی اوقات مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود از جمله :

خطر خونریزی
ضعف عضلانی
خستگی
حالت تهوع
اسهال
انعقاد خون بعد از بریدگی و جراحت افزایش سرطان پروستات
 

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
33
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
88
اعتصامی
اعتصامی
Hana
پاسخ‌ها
5
بازدیدها
47
بهاره
بهاره
اعتصامی
پاسخ‌ها
16
بازدیدها
88
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
اعتصامی
اعتصامی
بالا