بهترین نرم افزار ERP

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
بهترین نرم افزار ERP- چهار شرکت برتر ایران
وب گردی
۱۴۰۱/۰۸/۱ ۱۰:۳۲
۳۹۱۰۲۸۶
رایمون یکی از برندهای نام آشنا در صنعت و اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در ایران می‌باشد که نزدیک بر یک دهه در صنعت ERP فعالیت می‌کند. شرکت رایمون با ارائه محصولی خلاق و نوآورانه توانست در زمان بسیار کوتاه محبوبیت زیادی بین مشتریان پیدا کند.
بهترین نرم افزار ERP- چهار شرکت برتر ایران

نرم افزار ERP چیست؟​

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning) که به اختصار ERP گفته می‌شود شامل طیف وسیعی از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمان می‌باشد. شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و نرم افزار خود مطابق با استانداردها و قوانین موجود بین فرآیندهای مالی، لجستیک و تولید، ارتباط برقرار کرده و داده‌ها را در یک نرم افزار جامع و یکپارچه جمع‌آوری می‌نمایند.
با آغاز استقرار نرم افزار، فرآیندهای جاری در سازمان اصلاح شده و تمام اطلاعات مهم در پایگاه‌داده ثبت می‌شوند. در زمان پشتیبانی نیز با آنالیز دیتا و ارائه گزارشات در سطوح مختلف کاربری و مدیریتی، سازمان‌ها را به سمت مدیریت بهینه منابع و سودآوری بیشتر هدایت می‌کنند.


مهم‌ترین منابع مورد استفاده در مفهوم نرم افزار ERP:​

  1. Moneyیا پول
  2. Materialیا مواد
  3. Machinesیا ماشین‌آلات
  4. Manیا نیروی‌انسانی
شرکت برتر ارائه دهنده نرم افزار ERP ایرانی

4 شرکت برتر ارائه دهنده نرم افزار ERP ایرانی:​

نرم افزار ERP یکی از محصولات بسیار مهم و استراتژیک برای صنعت کشورها می‌باشد؛ به همین دلیل فروش این نرم‌افزار به صورت اختصاصی از سمت کشورهای خارجی به شرکت‌های ایران مورد تحریم قرار گرفته است؛ در نتیجه، شرکت‌های مانند SAP، Microsoft Dynamics و... در ایران حضور و فعالیت رسمی ندارند.
همچنین نرم افزارهای غیر بومی مطابق با ساختار و زبان ایران نمی‌باشد که به دلیل عدم دسترسی به منبع کد نرم افزار، امکان تغییر و سفارشی‌سازی برای نیاز شرکت‌های فعال در ایران وجود ندارد.
برخی از شرکت‌های از نسخه‌های غیررسمی خارجی استفاده کرده و آن را در سازمان‌ها پیاده‌سازی می‌نمایند. این در حالی است که مالکیت معنوی و حقوقی نرم افزار برای آن‌ها نمی‌باشد، لذا در این مقاله فقط شرکت‌هایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نرم افزار تماماً ایرانی و بومی شده داشته باشند.
ترتیب شرکت ها بر اساس حروف الفبا می‌باشد.


معیارهای بررسی شرکت‌های ERP:​

  • قیمت و هزینه
  • انعطاف‌پذیری
  • جامعیت و یکپارچه‌سازی
  • رعایت استانداردها و قوانین
  • قابلیت اتوماسیون فرآیندها
  • قابلیت اجرا در سیستم عامل‌های متفاوت (ویندوز، لینوکس، اندروید، IOS و...)
  • امکان استفاده از راه‌دور (تحت‌وب یا ویندوز)
  • تکنولوژی، توسعه‌پذیری، سرعت و دقت
  • رابط‌کاربری
  • مدیریت و برنامه‌ریزی تولید
  • کیفیت نرم‌افزار و خدمات
  • خدمات مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم

1) آوید سامانه رایمون​

رایمون یکی از برندهای نام آشنا در صنعت و اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در ایران می‌باشد که نزدیک بر یک دهه در صنعت ERP فعالیت می‌کند. شرکت رایمون با ارائه محصولی خلاق و نوآورانه توانست در زمان بسیار کوتاه محبوبیت زیادی بین مشتریان پیدا کند. از دلایل اصلی این محبوبیت می‌توان به جامع بودن نرم افزار، کیفیت بسیار خوب، امکانات بالا و قیمت مناسب اشاره کرد اما این همه ماجرا نیست؛ شرکت رایمون تمرکز خود را بر حل مشکلات و رفع نیازهای صنایع تولیدی خصوصاً صنایع دارای خطوط تولید پیچیده مانند خودرو‌سازی، قطعه‌سازی، ساختمان‌سازی، فولاد و... معطوف کرده است.

عموماً شرکت‌ها، نرم افزار ERP خود را متناسب با صنعت یا ابعادی خاص طراحی می‌نمایند و سازمان‌ها در زمان بلوغ یا رشد مجبور به تغییر نرم افزار و صرف هزینه مجدد می‌شوند. از طرفی نرم افزار‌ مناسب با کسب‌وکارهای بزرگ قیمت بسیار بالایی داشته که شرکت‌های متوسط و کوچک امکان خریداری آن را ندارند. نرم افزار تحت‌وب رایمون به صورتی طراحی شده که قابلیت پیاده‌سازی در بسیاری از صنایع را دارا بوده و امکان خریداری ماژول‌های نرم افزار متناسب با ابعاد و نیاز سازمان مشتری وجود دارد که این امر باعث کاهش چشم‌گیر قیمت نرم‌افزار برای مشتری می‌شود.

سیستم‌های خاص مدیریت تولید رایمون به همراه بسته‌های جامع و کامل نرم‌افزاری مالی و لجستیک توانسته با کنترل تولید، موجودی انبار، ردیابی دقیق منابع در زمان ورود و خروج به هر مرکز هزینه یکی از بهترین و دقیق‌ترین نرم افزارهای بهای تمام شده را ارائه دهد که از مهمترین دغدغه‌های مدیران ارشد سازمان خصوصاً مدیران مالی می‌باشد.

بطور کلی می‌توان گفت قیمت بسیار مناسب، جامعیت و یکپارچگی، خدمات پشتیبانی قوی، امکانات و کیفیت بالا، رابط کاربری زیبا و آسان، انعطاف‌پذیری، فرم‌ساز و گزارش‌ساز قوی، سفارشی‌سازی، اتوماسیون صنعتی و اتصال به نرم افزار و... مهمترین ویژگی‌های این شرکت می‌باشد


سایت: https://raymoncompany.com

2) برهان سیستم​

شرکت برهان سیستم پاسارگاد با هسته اصلی متشکل از گروهی از کارشناسان حوزه مالی و نرم افزاری در سال ۱۳۸۸ با عرضه نرم افزار مالی و مدیریتی (حسابداری، انبار و حقوق‌و‌دستمزد) فعالیت خود را در ایران آغاز کرد که در طی گذر زمان با تولید ماژول‌های دیگر نرم‌افزار خود را گسترش و توسعه داده است.

این نرم افزار تحت‌ویندوز از تکنولوژی C# و NetFramework. و معماری پنج لایه (UI & Façade & Business& DataAccess& Db Sql) مایکروسافت بهره می‌برد و کلیه اطلاعات نرم افزارها در بانک اطلاعاتی MS.SQL ذخیره و از اطلاعات به صورت خودکار پشتیبانی گرفته می‌شود. این شرکت سعی نموده فرآیند ثبت و نمایش اطلاعات به صورتی باشد که بتواند بخش زیادی از اطلاعات را به صورت خودکار نمایش دهد تا اشتباهات کاربران را به حداقل رسانده و کیفیت اطلاعات را بهبود دهد.

خروجی به اکسل در گزارشات، ورود و خروج اکسل در سند حسابداری، چهار وضعیت یادداشت، موقت، تایید و تصویب در سند حسابداری، فایل ضمیمه در اسناد، دسته‌بندی حساب‌ها به دائمی و موقت برای انجام عملیات پایان سال در قسمت گروه حساب‌ها، تعیین حساب خلاف ماهیت و... برخی از قابلیت‌های این نرم افزار می‌باشد.

محیط ساده و منعطف، مدل‌های محاسباتی، دسترسی به لایه‌های عملیاتی، توان گزارش‌گیری متعدد از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌باشد.

سایت: borhansys

3) تیم‌یار​

شرکت تیم‌یار در بازه زمانی ۱۳۸۸-۱۳۹۳ فعالیت خود را با نام سافت‌ سیستم کیش آغاز و اقدام به تحقیق و تولید نرم افزار تحت‌وب کسب‌وکار نمود. در بازه ۱۳۹۳-۱۳۹۴ با سرمایه‌گذاری بسیار بر روی برندینگ شروع به تبلیغات‌ تلویزیونی، بیلبورد و شرکت در نمایشگاه‌ها نمود و پس از اخذ مجوزات، تجاری‌سازی و فروش اولین نسخه نرم افزار، فعالیت خود در بازار را سرعت بخشید. در سال 1395، با تغییرات کلی در ظاهر و رابط کاربری نرم افزار، نسخه دوم را عرضه بازار کرد و در سال 1397، با مهاجرت از Firebird به MySQL از نسخه سوم نرم افزار خود رونمایی کرد.

این شرکت سال 1398 نام خود را به تیم‌یار کیش تغییر داده و با باز طراحی سایت شرکت و سرمایه‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی سعی نموده تا به جایگاه خود در بازار قوت ببخشد. در سال 1400 با ارائه نسخه چهارم و راهکارهایی همچون تیمچه استور، اثر، دستیار، بها، چت و... گستره فعالیت و خدمات خود را افزایش داده و هم‌اکنون در حال بازنگری مجدد UI و UX نرم افزار خود برای افزایش سهولت کاربری می‌باشد.

امکان دریافت گزارشات حاشیه سود خالص و ناخالص، بررسی جریان نقدینگی، بازدهی سرمایه، وضعیت هزینه و درآمد، تعریف دوره‌های مالی و سرفصل حساب‌ها، امکان کنترل و نظارت روی تراکنش‌های مالی، بررسی لحظه‌ای انواع گزارشات سود و زیان و... برخی از ویژگی‌های نرم افزار این شرکت می‌باشد.

سایت: teamyar

4)شماران سیستم​

موسسه خدمات حسابداری و حسابرسی شماران به ‌منظور انجام خدمات مشاوره مالی در سال ۱۳۶۳ آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۷۳ با اخذ مجوزات لازم، شرکت شماران سیستم تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه طراحی، تولید و پیاده‌سازی نرم‌افزار جامع در حوزه‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌ی مالی، اداری، بازرگانی و... آغاز نمود. همچنین یکی از شرکت‌های نام آشنا در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

این شرکت از سال 1385 ضمن تمرکز بر محصولات مبتنی بر مدیریت فرآیند‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌ی کسب‌وکار و نرم افزار ERP با در نظر گرفتن نیاز‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌ی صادراتی، جهت ورود به بازار‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌ی جها‌‌‌نی گام برداشت.

در سال ۱۳۸۸، شرکت راهبران شماران سیستم با هدف ارائه خدمات پس از فروش تأسیس گردید. در همین راستا، با تغییر استراتژی ارائه خدمات توسعه پیدا کرد و از چارچوب شرکت راهبران شماران سیستم خارج گردید و به شبکه‌ای از نمایندگان خدمات پس از فروش تحت نظارت شرکت راهبران سپرده شد.

در سال ۱۳۹۴، شرکت آتیه شماران به‌ منظور یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و استراتژی‌های مدیریتی با هدف هدایت، مدیریت و تبیین خط‌مشی و تدوین استراتژیِ عرضه محصولات و خدماتِ شرکت‌های گروه شماران تأسیس شده است. نظم‌بخشی، هم‌افزایی اهداف و تدوین فعالیت‌های شرکت‌های در حال تأسیس نیز از سایر اهداف این شرکت است.

با ورود این شرکت در سال 1373 به صنعت ERP می‌توان گفت تجربه و ماژول‌های متعدد نرم افزار تحت ویندوز شماران، از مهمترین ویژگی‌های این شرکت می‌باشد.
 
بالا