از تینت لب چه استفاده‌ هایی می ‌شود؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
آرایش لب‌ها در میکاپ چهره از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش از به شهرت رسیدن تینت‌های لب به عنوان یکی از ابزار‌های آرایش صورت رژ لب‌ها و برق لب‌ها کاربردی‌ترین محصولات آرایشی برای ایجاد رنگ و جلوه مناسب در لب‌ها به شمار می‌آمدند. امروزه بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها استفاده انواع تینت را به استفاده از رژ لب‌های مختلف ترجیح می‌دهند

تینت لب چیست؟

این محصولات با حالت ژله مانند بر پایه آب فرموله شده‌اند و می‌توان از آن‌ها برای ایجاد رنگ ملایم و طبیعی در لب‌ها استفاده نمود. بسیاری از افراد ساختار تینت‌های لب را چیزی میان برق لب و رژ لب می‌دانند. این محصول رنگی ساده و لایت دارد و بافت آن به اندازه‌ای سبک و نرم است که به سرعت در پوست نازک و حساس لب‌ها جذب می‌شود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های تینت‌های لب این است که پس از استفاده از آن‌ها هیچگونه احساس، سنگینی، چسبندگی، خشکی و چربی اضافی بر روی لب‌هایتان نخواهید داشت. این محصول می‌تواند ظرافت و فرم خاصی را در لب‌ها ایجاد کرده و به بهبود رنگ آن کمک کند. انواع مختلف تینت‌ها در رنگ‌های مات و براق و مدل‌های ژلی، مایع و موس وجود دارند. ترکیبات این محصولات آرایشی از مواد ارگانیک و بی‌ضرر تشکیل شده است و بدون ایجاد آسیب در لب‌ها به محافظت هرچه بیشتر از آن‌ها کمک می‌کند.

کاربرد تینت های لب چیست؟

تینت‌های لب به لب‌ها رنگی طبیعی و ملایم می‌دهند و با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه‌ای مات یا براق و درخشنده در لب‌ها ایجاد کرد. تینت‌ها با ساختار حاوی آب به رطوبت رسانی لب‌ها کمک کرده و حالت انعطاف پذیری و لطافت آن‌ها را افزایش می‌دهند. در ساختار تینت های لب از موادی مانند موم، سرب و روغن استفاده نشده است.

تینت‌های لب حالتی مایع و رقیق دارند و بافتشان به اندازه‌ای سبک و نرم است که بدون ایجاد سنگینی و چسبندگی لایه‌ای مخملی و محافظ بر روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. این نوع ابزار‌های آرایشی را می‌توان جایگزین مناسبی برای رژ لب ۲۴ ساعته در نظر گرفت زیرا انواع مختلف تینت لب با ماندگاری بالا بر روی لب‌ها و نفوذ رنگدانه‌های در لایه زیرین پوست به ایجاد جلوه جذاب در لب‌ها کمک می‌کند.

بعد از استفاده از تینت‌ها بر روی لب، مولکول‌های آب موجود در ساختار این محصولات تبخیر شده و رنگدانه‌های آن به پوست لب می‌چسبد؛ به همین دلیل در هنگام خوردن غذا و نوشیدنی این رنگدانه‌ها از روی لب‌ها پاک نمی‌شوند، در اطراف لب‌ها پخش نمی‌شوند و ردی از رنگ را بر روی لیوان و فنجان به جا نمی‌گذارند.

آیا استفاده از تینت لب مختص فصل خاصی است؟

امکان استفاده از تینت ها در فصل‌های مختلف سال و همچنین در استخر نیز وجود دارد و می‌توان از کارکرد مطلوب این محصولات آرایشی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف استفاده نمود. وجود عصاره میوه‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی و تقویت کننده در فرمولاسیون تینت‌های لب باعث خوش عطر و خوش طعم شدن تینت‌ها می‌شود. این مواد ارگانیک همچنین به لیفت شدن لب‌ها و ایجاد فرم مناسب در آن‌ها کمک می‌کند. همچنین از برخی مدل‌های تینت لب می‌توان برای ایجاد رنگ ملایم و مطلوب در گونه‌ها نیز استفاده نمود.

انواع تینت‌های موجود در بازار

چنانچه مایل به خرید تینت لب هستید، شناخت انواع آن‌ها می‌تواند برای شما کارآمد باشد:

تینت لب پیچی یا استیک

ظاهر این تینت‌های لب به بالم لب و رژ لب شباهت زیادی دارد. تینت لب پیچی، بافتی کرم مانند و نرم دارد و نسبت به تینت‌های مایع رطوبت بیشتری را به لب‌ها انتقال می‌دهد. این نوع تینت‌ها علاوه بر شکل ظاهری زیبا و کاربری آسان از خشک و شکننده شدن پوست لب جلوگیری می‌کنند و می‌توان آن‌ها را محصولاتی درمانی برای کاهش خشکی پوست لب‌ها در نظر گرفت.

تینت لب مایع

تینت‌های مایع پرفروش‌ترین و پرکاربردترین نوع تینت در بازار هستند و نسبت به انواع رژ لب مایع با استقبال بیشتری در خرید مواجه شده‌اند. با وجود اینکه ساختار این تینت‌ها حالتی رقیق دارد اما استفاده از آن‌ها آسان است و می‌توانید آن را در روتین روزانه آرایشی خود قرار دهید. تینت‌های مایع به سرعت در پوست لب نفوذ کرده و رنگدانه‌های آن‌ها با رنگ ملایم و درخشنده شادابی خاصی به لب‌ها می‌بخشد.

تینت لب مات

تینت‌های مات جایگزین مناسبی برای رژ لب‌های مات به شمار می‌آیند. با استفاده از این نوع تینت‌ها از بابت ایجاد چروک، ترک خوردگی یا پوست پوسته شدن لب های خود نگرانی نخواهید داشت. با وجود اینکه تینت‌های مات در مقایسه با تینت‌های مایع و پیچی بافتی متراکم‌تر و سنگین‌تر دارند، اما می‌توان ساختار آن‌ها را سبک‌تر از رژ لب‌های مایع دانست. بافت نرم و مخملی که با استفاده از تینت مات بر روی لب‌ها ایجاد می‌شود، ماندگاری بالایی دارد و به ایجاد میکاپ طبیعی در چهره کمک می‌کند.

عوارض استفاده از تینت های لب چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد در فرمولاسیون تینت‌ها از مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده است و اثری از سرب، موم و چربی‌های سنگین در ترکیبات این دسته از محصولات وجود ندارد. بنابراین استفاده از تینت‌ها حتی به شکل پی در پی در روتین روزانه نیز با هیچ نوع عارضه‌ای برای پوست همراه نخواهد بود. تینت‌ها نه تنها مشکلی برای سلامتی پوست لب‌ها ایجاد نمی‌کنند، بلکه با خواص آبرسانی خود به هیدراته شدن لب‌ها کمک کرده و از خشک و شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. وجود انواع ویتامین و مواد مغذی در ساختار این محصولات به افزایش لطافت لب‌ها کمک کرده و باعث می‌شوند لب‌ها فرمی سفت و حجیم و برجسته داشته باشند.
 
بالا