از آبگرم درمانی تا هیجان پل معلق در خلخال

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
25 2


خلخال را می‌توانیم یکی از شهرهای کوهستانی استان اردبیل به حساب بیاوریم که توانسته است معروفیت و محبوبیت زیادی بین گردشگران به دست بیاورد.از آنجایی که خلخال در جنوبی‌ترین بخش اردبیل قرار گرفته است، می‌توانیم آن را همسایه زنجان بنامیم


پل معلق پیرتقی

تاریخچه احداث این پل مربوط به قرن ۱۹ میلادی است. زمانی که از این پل عبور می‌کنید، می‌توانید از یک لذت و هیجان فوق‌العاده‌ بهره‌مند شوید. عکاسان زیادی مشتاق ثبت تصاویر منحصربه‌فرد از این پل و جاذبه‌های اطراف آن هستند.

پل پردلیس

میانه و اردبیل با یک مسیر شاهراه به یکدیگر وصل شده‌اند، در این مسیر یک پل با نام پردلیس قرار گفته است. طول این پل به ۹۴ متر می‌رسد و در زمان‌های گذشته تنها راه ارتباطی بین میانه و اردبیل به حساب می‌آمد. این پل در تاریخ اهمیت بالایی داشته است؛ به همین علت در سال ۱۳۹۰ نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روستای گردشگری لرد

بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی خلخال اردبیل، روستای گردشگری لرد است. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث شهرت این روستا شده‌اند. چشمه آبشار سیبیه‌خانی مهم‌ترین گزینه‌ای است که می‌توانیم از آن یاد کنیم. به دلیل زیبایی‌هایی که به واسطه باغ‌های گردو، سیب و آلبالو ایجاد شده‌اند، مسافران زیادی برای رفتن به این روستا برنامه ترتیب می‌دهند.

قله آق داغ

قله آق داغ با ارتفاع ۳۳۰۳ به عنوان دومین کوه بلند اردبیل از آن یاد می‌شود. در دامنه این کوه می‌توانید شاهد انواع گل‌ها همچون ریحان و آویشن باشید. به ارتفاع ۲۱۰۰ متری بروید، می‌توانید شاهد یک چشمه جاری باشید که آب بسیار گوارایی دارد. مردمی که در این محل زندگی می‌کنند معتقد هستند با نوشیدن آب این چشمه غذا سریع‌تر هضم شده و در نهایت سلامت دستگاه گوارش شما تامین خواهد شد.

آبگرم گیوی

آبگرم گیوی در مجاورت رودخانه هیرو چای قرار گرفته است. همچنین گردش پرندگان به زیبایی این منظره افزوده‌ است؛ به همین علت عکاسان زیادی برای ثبت تصاویر زیبا به این منطقه سفر می‌کنند. بر اساس اعتقاداتی که مردم محلی دارند، آب این جاذبه از خاصیت درمانی برخوردار است؛ به‌ گونه‌ای که بیماران پوستی و مفصلی برای درمان می‌توانند به این مکان بیایند.

غار هفت خانه

غار هفت خانه که با نام یدی دام نیز شناخته شده است، در روستای گرم‌خانه قرار دارد. لازم به ذکر است در حال حاضر از این غار، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری خلخال یاد می‌شود. وقتی به این غار وارد شوید، می‌توانید شاهد آثار اقامت انسان‌های اولیه باشید

سخن آخر

خلخال از شهرهای اصلی اردبیل به حساب می‌آید و یکی از همسایه‌های زنجان است. جاهای دیدنی اردبیل خلخال طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و افراد می‌توانند در فصول مختلف به این مکان‌ها سفر کنند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
25
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
19
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
45
اعتصامی
اعتصامی
بالا