اصلی ترین تفاوت اطلاعات سپا‌‌‌‌‌‌ه و وزارت اطلاعات

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 307
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت

آیا میدانید تشخیص مسائل امنیتی با کجاست؟

سازمان اطلاعات سپا‌ه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان اطلاعاتی وابسته به سپا‌ه پاسدا‌ران انقلاب اسلامی در ایران می‌باشد که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از ادغام معاونت اطلاعات سپا‌ه و چند واحد اطلاعاتی دیگر تشکیل گردید. ریاست این سازمان از ابتدا بر عهدهٔ حسین طائب بوده‌است.[۱] با تصمیم حسین سلامی (فرماندهِ کل سپا‌‌ه)، سازمان اطلاعات سپا‌‌ه با معاونت اطلاعات راهبردی سپا‌‌ه ادغام شده و در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، طائب مسئول اطلاعات سپا‌ه معرفی شد.
پیش از مهر ۱۳۸۸، سپا‌‌ه دارای یک «معاونت اطلاعات» بود که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به یک سازمان تبدیل شد.[۲] رئیس این سازمان منصوب رهبر جمهور ی اسلامی است و بر خلاف وزیر اطلاعات که باید پاسخگوی رئیس‌جمهور و مجلس باشد، او باید با فرماندهٔ سپا‌ه پاسداران و رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپا‌‌ه، هماهنگ باشد.[۲]

از فعالیت‌های این سازمان می‌توان به «مقابله با جنگ نرم» و «مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز سایبری» اشاره کرد. یکی از واحدهای زیر مجموعهٔ سازمان اطلاعات سپا‌‌ه که وظیفهٔ برخورد با جرایم سایبری را دارد «مرکز بررسی جرایم سازمان یافته» است؛ که تحت عنوان سایت گرداب شناخته شده‌است.



منبع: آیلا جون​

 
A

ali.hunter

Mr
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
2,119
پسندها
5,646
امتیازها
115
مدال ها
1
جنسیت
آقا👨
ممنون بابت مطلبتون
و محسن سازگارا یکی از بنیانگذاران سپاه پاسدارن هستش
 
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
بالا